“Ik ga nu ontbijten….zojuist de auto gewassen.”
De opvatting bestaat dat er op Twitter alleen maar van dit soort berichten te vinden zijn. Wat is nu eigenlijk dat Twitteren? Twitteren is eigenlijk een soort van smsje naar iedereen die jouw berichten wil lezen. Korte, kleine berichtjes van maximaal 280 tekens, voorheen 140 tekens. Als je een ’tweet’ (berichtje) plaatst verschijnt het op internet. Iedereen die wil, kan het lezen.
Politici gebruiken het veel om te reageren op nieuwsfeiten of om hun partijprogramma te promoten. Niet alleen politici en journalisten gebruiken Twitter, maar ook popsterren en zelfs president Trump is een fervent Twitter-gebruiker (vanaf het toilet)! Een goede reden om meer te weten te komen over dit populaire platform.
Twitteren: nieuwe marketing mogelijkheden?
Twitter is uitgegroeid tot zo’n groot platform dat je er niet meer omheen kunt. Daarom wordt het voor personen en bedrijven steeds belangrijker het twitterprofiel ook populair te maken. Hoe meer volgers, hoe groter het bereik van je boodschap. Wanneer je boodschap commercieel van aard is, moet je wel veel volgers hebben. Meer volgers, meer verkopen, meer omzet. Hoe krijg je meer volgers? Simpel antwoord: wees interessant voor je doelgroep. Wat is de meerwaarde voor hen wanneer ze jou of jouw bedrijf (gaan) volgen? Meer strategieen om meer volgers te krijgen:
- Geautomatiseerd Duizenden Extra Gerichte Volgers
- Twitter Marketing Magic
- Voor bedrijven: wil jij 50.000 Twitter Volgers?
Hoe werkt Twitter: Meer info
[infonu keyword=”twitter” output=3 start=1]